Wolno, coraz wolniej

Tempo wzrostu liczby użytkowników Internetu powoli spada - wynika z raportu Nielsen//NetRatings.

Tempo wzrostu liczby użytkowników Internetu powoli spada, wynika z raportu firmy Nielsen//NetRatings. Eksperci są jednak dobrej myśli - internauci spędzają w sieci coraz więcej czasu. Z opracowania wynika również, że prawie 60% amerykańskich domów ma dostęp do Internetu. To o 16% więcej niż w lipcu ubiegłego roku.

Przedstawiciele Nielsen//NetRatings twierdzą, iż stały (choć ostatnio spowolniony) wzrost liczby użytkowników Internetu dobrze rokuje na przyszłość przeżywającej kryzys branży IT. Ich zdaniem, bardzo pozytywnym symptomem jest wydłużanie się czasu, jaki internauci spędzają w sieci. Statystyczny amerykański użytkownik Internetu poświęcił w lipcu na surfowanie 10 godzin i 19 minut - to o 7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Autorzy raportu zbadali również, które witryny cieszą się największa popularnością wśród amerykańskich internautów - prym dzierży wśród nich AOL, zaś kolejne miejsca zajmują Yahoo, Microsoft Network oraz Lycos.