Wojna bez reklam

Niektóre spośród największych światowych internetowych serwisów informacyjnych zrezygnowały z wyświetlania reklam w sekcjach poświęconych wojnie w Iraku lub nawet w całych serwisach. Podobnie postąpiły również niektóre polskie portale.

Przedstawiciele serwisów mówią, że czasowo zrezygnowali z reklam, ponieważ nie chcą urazić czytelników, wyświetlając płatne ogłoszenia tuż obok dramatycznych doniesień z pola walki. Decycję taką jako jeden z pierwszych podjął koncern AOL - w należących do niego serwisach CNN.com, Time.com oraz na ekranie powitalnym AOL-u wyświetlanie reklam zawieszono już w czwartek w nocy.

Częściowo z reklam zrezygnowały również: Washingtonpost.com oraz Yahoo! - w serwisach tych reklam nie znajdziemy w sekcjach poświęconych wojnie w Iraku. Na podobne rozwiązanie zdecydowały się zresztą polskie portale: Onet, Wirtualna Polska, Interia czy Gazeta.pl - w piątek w sekcjach tych serwisów poświęconych wojnie reklam nie było.