Włosi i Hiszpanie coraz krócej

Średni czas spędzany przez użytkowników Sieci przed komputerem online wzrósł znacząco w okresie od maja do października br. – donosi nowojorska firma badawcza Nielsen NetRatings.

Według Nielsen NetRatings, która przebadała zmiany zachowania internautów w dwunastu krajach, użytkownicy coraz częściej korzystają z szerokopasmowego dostępu do Internetu i poświęcają na korzystanie z Sieci coraz więcej czasu.

Największy procentowy przyrost czasu przeznaczonego na korzystanie z Internetu miał miejsce u naszych zachodnich sąsiadów, a także w Szwecji. W Niemczech średni czas przeznaczany miesięcznie przez przeciętnego użytkownika na korzystanie z Internetu wydłużył się o 22% z 8 godz. 40 min w maju do 10 godz. 32 min w październiku. Również o 22% wydłużył się w tym samym okresie czas spędzany w Internecie przez Szwedów – odpowiednio 6:36 i 8:02.

W Hongkongu, gdzie przeciętny internauta korzystał z Internetu przez 14 godz. w maju, czas ten wydłużył się o ponad 10% i osiągnął w październiku 16 godz. 7,7-proc. przyrost zaobserwowano w Stanach Zjednoczonych – 11 godz. 15 min w maju oraz 12 godz. 6 min przeciętny Amerykanin korzystał z Internetu.

Coraz więcej czasu wg analityków z Nielsen NetRatings przeznaczają na korzystanie z Internetu także mieszkańcy Francji, Holandii, Japonii, Zjednoczonego Królestwa, Brazylii. W tych krajach przyrost długości czasu korzystania z Sieci nie był już tak znaczący. Jedynymi krajami, w których czas na korzystanie z Internetu uległ skróceniu, są Włochy i Hiszpania – odpowiednio: 2,1 i 1,8%.

Polska nie była objęta badaniami Nielsen NetRatings.