Włamanie do alternatywnego świata

Second Life, wirtualny świat, który zdobywa rzesze zwolenników, stał się celem ataku cyberprzestępców. Zostały skradzione szczegółowe dane użytkowników usługi, takie jak nazwiska, hasła czy adresy zamieszkania.

Second Life to aplikacja, dzięki której przy wykorzystaniu grafiki 3D, awatarów, zaawansowanych narzędzi interakcji między użytkownikami usługi, można rozpocząć "życie" w wirtualnym świecie. Całość przypomina trochę zaawansowane gry typu MMORPG (Massively-Multiplayer Online Role Playing Game).

Mieszkańcy świata Second Life korzystają ze specjalnej waluty tzw. Linden Dollars, którą można kupić za dolary amerykańskie. Między innymi w tym celu każdy użytkownik Second Life musi podać dane dotyczące swojej karty kredytowej.

W Second Life reklamują się duże firmy takie jak Coca Cola czy Wells Fargo & Co. Za Linden Dollars można kupić np. wirtualne buty firmy Adidas czy samochód Toyota. Mieszkaniec wirtualnego świata może odwiedzić dom handlowy i wyposażyć swojego awatara w ubranie z najnowszej kolekcji amerykańskiej firmy American Apparel.

W świecie Second Life odbywają się też spotkania z aktorami czy koncerty gwiazd.

Włamanie do alternatywnego świata

Spotkanie na ulicy w Second Life. Copyright 2006, Linden Research, Inc. All Rights Reserved.

Wyciek danych o użytkownikach zauważono 6 września. Włamywacze wykorzystali błędy bezpieczeństwie na serwerach Second Life i zaatakowali przy pomocy exploit'a.

Przedstawiciele Linden Lab, firmy która jest twórcą Second Life poinformowali, że wykradziono szczegółowe dane dotyczące użytkowników: ich nazwiska, hasła do Second Life a także prawdziwe adresy zamieszkania. Jak zapewnia Linden Lab, włamywacze nie dostali się do bazy zawierającej numery kart kredytowych, która znajdowała się na oddzielnym serwerze.

Z Second Life korzysta ponad 650 tys. osób na całym świecie. Linden Lab nie wie jaka ilość danych została wykradziona.

W związku z włamaniem wszyscy użytkownicy Second Life proszeni są o jak najszybszą zmianę hasła.

Więcej: Recenzja Second Life

Źródło: Reuters, Second Life Security Bulletin

http://secondlife.com/