Wirtualna Przymierzalnia: augmented reality w Polsce

Technologia rozszerzonej rzeczywistości po raz pierwszy pojawiła się w porównywarce cen. Serwis Tanio.pl umożliwia klientom "przymierzanie ubrań" przy użyciu kamery internetowej. To produkt skierowany zwłaszcza do pań, które chciałyby zobaczyć, jak wyglądają w nowej sukience lub takim czy innym kolorze.

Wirtualna Przymierzalnia: augmented reality w Polsce
System Augmented Reality (pol. rozszerzona rzeczywistość) łączy świat realny z tym wygenerowanym komputerowo, dając niespotykane dotąd możliwości internautom i firmom, które mogą skorzystać z ciekawych kampanii reklamowych czy lepiej zaprezentować swoje produkty.

W porównywarce Tanio.pl, nowa technologia pozwala na porównywanie, przymierzanie i kupowanie ubrań bez wychodzenia z domu, z użyciem kamery internetowej i komputera. Nowość jest szczególnie cenna dla właścicieli sklepów i producentów ubrań, którzy mogą ciekawiej prezentować swoją odzież w Internecie, a potencjalnie - znacząco zwiększyć sprzedaż.

Z podobnych rozwiązań od jakiegoś czasu korzystają eBay, a także Zugara - amerykańska agencja marketingu interaktywnego. Augmented Reality z powodzeniem wykorzystują też znane na całym świecie marki, takie jak Adidas, Toyota czy Microsoft.

W artykule pt. "Rzeczywistość cyfrowo rozszerzona" pisaliśmy już, jakie możliwości biznesowe kryją się w technologii AR. Wizja miasta oglądanego przez szkiełko i oko, w którym widać m.in. najbliższe sklepy (wraz z wyświetlonymi promocjami), wnętrza barów i karty dań z restauracji może wzbudzać strach, ale z drugiej strony jest też bardzo ekscytująca.

Jak korzystać z Wirtualnej Przymierzalni?

By "przymierzyć" któryś z towarów w Tanio.pl, wystarczy komputer z dostępem do Sieci, kamera internetowa i link do przymierzalni.

Internauta przegląda produkty, a te które mu się podobają, dodaje do schowka. Później może już przejść do zakładki "przymierz" i zobaczyć jak wygląda w wybranych ubraniach. Film instruktażowy krok po kroku pokazuje, w jaki sposób działa przymierzalnia. Partnerem technologicznym przymierzalni jest firma Expectar.

Z PRZYMRUŻENIEM OKA: przy użyciu projektora i wyszukiwarki Google, dość podobne efekty uzyskali Kosai Sekine i Robbin Waldemar. Sądząc po uśmiechach dziewczyn, zabawa jest świetna.