Windows vs. reszta świata i inne wojny reklamowe

Windows vs. reszta świata i inne wojny reklamowe

Koncern Steve'a Jobsa może pochwalić się chyba największą liczbą anty-microsoftowych spotów niż jakakolwiek inna firma. Nie znaczy to jednak, że jest w swoich wysiłkach osamotniony. Pod hasłem "Windows - twój wróg" może podpisać się kilka innych spółek.

Reklama, której produkcję zleciła firma Sun Microsystems, to prawdziwa perełka. Spot stylizowany na reportaż słynnego podróżnika i badacza mórz, Jacquesa Cousteau (chociaż są wątpliwości, czy kiedykolwiek nadany w telewizji) ukazuje prawdę o Niebieskim Ekranie Śmierci w jego najgroźniejszej postaci.

Równie zabawnie wypada spot Novella, przygotowany w reakcji na kampanię Microsoftu promującą Windows XP (podkładem muzycznym do tych reklam była piosenka Madonny "Ray of Light").

Znacznie "młodsze" od obu powyższych filmów są spoty przygotowane na zlecenie Google, promujące zestaw sieciowych aplikacji Google Apps. Reklamy podkreślają wady stosowania tradycyjnego, instalowanego lokalnie oprogramowania komputerowego - gdyby ktoś miał trudność z określeniem, które konkretnie "tradycyjne oprogramowanie" Google ma na myśli, radzimy zwrócić uwagę na odniesienia do tzw. "patchowych wtorków":