Windows vs. reszta świata i inne wojny reklamowe
- 06.02.2010, godz. 14:00
Już w XXI w., a dokładnie - w 2002 r. - Apple uruchomiło kampanię "Switch", w której występowali "typowi" użytkownicy komputerów, narzekający na niedogodności płynące z korzystania z pecetów z Windows. Poniżej - jeden z najsłynniejszych chyba spotów z tej serii - z Ellen Feiss w roli głównej.
Dla porównania - spot przeznaczony do emisji w Japonii. Nie trzeba rozumieć ani słowa, aby poznać, kiedy bohaterka przestaje mówić o PC, a zaczyna chwalić Maka.
Kampania, która nastąpiła potem - wspomniana "Get a Mac" - trwa do dziś, chociaż jej złota era przypadła chyba na rok 2007, kiedy Microsoft uraczył wszystkich Vistą. Apple bezlitośnie wykorzystało wszystkie potknięcia i niedoróbki tej wersji Windows, w tym również szczególnie krytykowaną funkcję kontroli konta użytkownika, UAC.
Co ciekawe, równocześnie Apple reklamowało swoje komputery jako maszyny świetnie nadające się do pracy pod Vistą (podobny zabieg koncern wykonał w połowie lat 90. z Windows 95).