Wielcy przewidują zmiany

Ostatnie badanie, przeprowadzone przez BusinessWeek pokazują wyraźnie, że mamy do czynienia z boomem na reklamę internetową. Największe koncerny przewidują wzrost wydatków na reklamę online, a przodujące agencje reklamowe mówią o wzroście znaczenia e-marketingu.

Na pytanie "W wydatkach, na które medium nastąpi w tym roku największy wzrost?", wszyscy respondenci bez wahania wskazali internet. W grupie z najwyższym budżetem opinia ta kształtowała się w okolicach 57,6%, w środkowej na poziomie 56,1%, zaś w grupie, dysponującej najmniejszym budżetem, odpowiedź tą wskazało 48,8% ankietowanych.

Takim wynikom towarzyszy także powszechna opinia, że największy szum medialny wśród marketerów osiągnie w tym roku fraza "treść tworzona przez użytkowników" (user generated content), której sens udowodnił sukces YouTube i blogów. Tuż za tym hasłem-kluczem została umieszczona gra wirtualna "Second Life", w której firmy tj. Reebok czy Nike już otworzyły swoje sklepy firmowe.

W pytaniu o zwrot z inwestycji na marketing w mediach, najwyższy wskaźnik zaufania osiągnęła reklama bezpośrednia, za nią znalazła się jednak reklama w wyszukiwarkach internetowych oraz branding online. Nieznacznie dalej zostały sklasyfikowane PR i marketing w kolorowych magazynach.

Badanie zostało przeprowadzone przy okazji zbliżającego się rozdania prestiżowych Nagród Effie, przyznawanych przez New York American Marketing Association, które wręczane są co roku za najbardziej skuteczne kampanie reklamowe. Pomimo tego, że pula respondentów była niezwykle mała, gdyż składała się jedynie ze 121 osób, odzwierciedlała idealnie aktualne trendy w branży marketingowej. W grupie badanych znaleźli się dyrektorzy marketingowi koncernów Kraft Foods, Home Depot, Yahoo!, Pepsi, a także agencji reklamowych tj. BBDO, Leo Burnett, Ogilvy & Macher i Saatchi & Saatchi.

źródło:http://www.businessweek.com/

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak