Więcej niż co drugi e-mail to spam

Spam stanowił w maju ponad 50% wszystkich e-maili wysłanych do firm - poinformowali przedstawiciele MessageLabs, producenta oprogramowania antyspamowego. Dane takie uzyskano po przeanalizowaniu ponad 130 mln monitorowanych przez firmę wiadomości.

Message Labs uzyskuje dane z całego świata, dzięki monitorowanu wiadomości wysyłanych i otrzymywanych przez użytkowników jej oprogramowania (ponad 6 tys. na całym świecie). Zdaniem przedstawicieli firmy, fakt, iż spam stanowi ponad 50% wszystkich otrzymywanych przez korporacje na całym świecie e-maili oznacza dla owych firm poważne straty czasu, pieniędzy, a także wyraźny spadek produktywności.

Według opublikowanych przed kilkoma dniami prognoz Microsoftu w przyszłym roku spam może stanowić nawet 65% wszystkich wysyłanych e-maili, zaś amerykańskie firmy będą w 2003 r. zmuszone wydać na walkę z tym zjawiskiem ponad 18 mln USD.