Więcej subskrybentów AOL

Liczba subskrybentów usług AOL przekroczyła 32 miliony, przy czym od końca września br. AOL pozyskał netto 700 tys. subskrybentów. DO końca 2001 roku ich liczba przekroczy według przewidywań analityków 33,2 mln.

Zdaniem przedstawicieli AOL, wzrost był spowodowany wprowadzeniem do sprzedaży w zeszłym miesiącu najnowszej wersji podstawowego oprogramowania – AOL 7.0. Dotychczas sybskrybenci pobrali AOL 7.0 ponad siedem milionów razy, co oznacza najszybszą z dotychczasowych adaptację nowej wersji oprogramowania.

Największy rywal AOL, Microsoft posiada 6,9 mln subskrybentów swojego dserwisu MSN. W trzecim kw. br. liczba wszystkich domowych subskrybentów w USA spadła o 4%, do 67,9 mln osób. Spadek wynika przedewszystkim ze zmniejszenia się oferty niezależnych dostawców Internetu.

W III kw. br. liczba subskrybentów AOL wzrosła o 1,3 mln, czyli o 4%. W analogicznym okresie ub. roku przyrost ten był wyższy i wyniósł 1,4 mln. Aby sprostać zakładanym w br. wynikom, AOL powinien w IV kwartale do pozyskanych już 700 tys. dołożyć 1 mln nowych użytkowników. Według Soundview Technology Group, liczba subskrybentów usług AOL do końca roku powinna przekroczyć 33,2 mln.

Miesięczny abonament standardowy AOL, obejmujący nieograniczony dostęp do Internetu i zasobów AOL kosztuje obecnie 23,90 USD. Wyniki wskazują, że koncern nie przegrał dotychczas wojny cenowej, jaką po podniesieniu wysokości abonamentu wytoczyła mu konkurencja.