Więcej, coraz więcej

Jak twierdzi brytyjski Mobile Data Association, fenomenalna popularność krótkich wiadomości tekstowych SMS nie jest związana jedynie z milionami nastolatków na całym świecie. Znaczenie SMS'ów doceniły także wielkie korporacje i wykorzystują je dziś jako bardzo istotny kanał codziennej komunikacji między pracownikami.

Z badań przeprowadzonych przez MDA wynika, że około 60% pracowników brytyjskich firm wykorzystuje komunikację SMS'ową w codziennej komunikacji służbowej. Z kolei 80% korzysta z tego sposobu komunikacji zamiast poczty elektronicznej w przypadkach gdy nie ma na podorędziu komputera. Zaskakującym dla przeprowadzających badania okazał się fakt, że 15% brytyjskich pracowników korzysta z SMS'ów zamiast z e-maili nawet siedząc przy komputerze.

Na tym jednak nie koniec. SMS'y będą zdobywały coraz większe znaczenie w branży reklamowo-marketingowej. Dla 65% brytyjskich przedsiębiorstw, krótkie wiadomości tekstowe są postrzegane jako potencjalny kanał komunikacji z klientem.

Potwierdzeniem wzrostu znaczenia SMS'ów są dane statystyczne. W październiku br. w Wielkiej Brytanii wysłano 356 mln krótkich wiadomości tekstowych, aż o 15 mln więcej niż we wrześniu. Jak szacują specjaliśći z MDA, w okresie gwiazdkowym, Brytyjczycy mogą wysłać nawet około 500 mln SMS'ów.