Więcej USD na serwisy tematyczne, mniej na wyszukiwarki i sieci reklamowe

Wydatki na reklamę w amerykańskich portalach internetowych wzrosły do 24% w 2006 r., z 13% w 2005 r, wynika z analizy AA/Razorfish, jednej z największych w USA firm zajmujących się reklamą online. Największy udział w wydatkach miały serwisy wertykalne (tematyczne), które pochłonęły 37% z 542 mln USD - kwoty przeznaczonej na reklamę przez partnerów AA/Razorfish. Na reklamę w wyszukiwarkach przeznaczono 28%, mniej niż w 2005 r. gdy było to 31%.

Najmniejszy udział w torcie, miały sieci reklamowe, które pochłonęły 11% wydatków, w stosunku do 12% w 2006 r.

O tak dużym wzroście na rynku portali zadecydowała m.in. decyzja AOL, by przekształcić swój model biznesowy, na oparty na reklamie, a nie opłatach abonamentowych użytkowników wykupujących dostęp do internetu.

Wśród serwisów tematycznych największe wzrosty wydatków zanotowały kategorie finansowa - 81% wrostu w stosunku do 2005 r., 4% udziału. Serwisy społecznościowe odnotowały 69% wzrostu i mają 17% udziału w serwisach tematycznych, tyle samo udziału mają serwisy rozrywkowe, które miały 46% wzrostu w ciągu roku.

Avenue A i RazorFish prognozują w swoim raporcie "śmierć liczby odsłon", spowodowaną coraz większą popularnością technologii takich jak AJAX.

Aby pobrać raport w formacie PDF należy wypełnić formularz na stronie AA/Razorfish.

Źródło: PaidContent