Wideo ogląda 2/3 internautów

66% osób ankietownych przez firmę Advertising.com odpowiedziało, że przynajmniej raz w tygodniu ogląda strumieniowe transmisje wideo.

Co specjalnie nie dziwi, 94% badanych woli oglądać darmowe treści opatrzone reklamami od treści płatnych. 61% uważa, że reklamy wideo online powinny być krótsze niż spoty telewizyjne, 18% twierdzi, że powinni być dokładniej targetowane, a 15% sądzi, że na potrzeby online powinny powstawać zupełnie nowe spoty.

Najpopularniejszą kategorią wideo online są newsy, ich oglądanie zadeklarowało 49% ankietowanych. 47% ogląda teledyski, 33% zapowiedzi filmów kinowych, 26% produkcje telewizyjne, a 21% filmy tworzone przez internautów.

Advertising.com zbadało również wskaźniki CTR (click-through-rate) dla reklam wideo umieszczanych na witrynach w różnych kategoriach. Są one najwyższe w przypadku witryn z grami wideo, gdzie wskaźnik wynosi 0,87%, niższy wskaźnik 0,71% mają witryny z ogłoszeniami o pracę, jeszcze niższy - 0,63% - serwisy motoryzacyjne.

Niestety nie została ujawniona metodologia badania. Wiadomo, że należąca do koncernu AOL firma Advertising.com działa w kilku krajach Europy Zachodniej i USA.

Źródło: MediaPost