Wellness: raport kto i czego szuka w sieci

Najnowsze badania Bust Media ukazują, iż informacji w sieci z zakresu wellness poszukują przede wszystkim kobiety. Ich treść to głównie informacje żywieniowe.

Wellness to określenie stylu życia w którym szczególnie dba się o rozwój fizyczny i duchowy. Zdrowy tryb życia, ruch, odpowiednia dieta, umiejętność odpoczywania i relaksowania się, dbałość o ciało i spokój ducha, dążenie do zadowolenia z życia i samoakceptacji - to zaledwie wybrane elementy składające się na szeroki wachlarz pojęcia wellness.

Badanie Bust Media przeprowadzone wśród 1700 dorosłych użytkowników internetu miało na celu nakreślenie obrazu zachowań wyszukiwawczych online z tematyki wellness. Okazało się, że co trzeci dorosły internauta wykorzystuje sieć do pozyskiwania informacji z zakresu wellness i wyraźnie częściej robią to kobiety (72%). Wśród mężczyzn przyznało to 60% badanych. Ponadto co trzeci respondent deklaruje, że szuka tych wiadomości przynajmniej raz w ciągu miesiąca, co dziesiąty robi to codziennie.

Najpopularniejszymi tematami interesującymi internautów z obszaru wellness są kolejno: odżywianie, dieta wyszczuplająca, witaminy i suplementy odżywcze oraz walka ze stresem, relaks i medytacja. Stosunkowo małym zainteresowaniem cieszą się zagadnienia związane z rzucaniem palenia.

Badanie Bust Media wykazało również, iż najbardziej popularnymi i cenionymi przez internautów źródłami informacji z tematyki wellness są kolejno: komercyjne portale poświęcone zdrowiu i urodzie oraz działające w ich obrębie blogi i fora internetowe (odwiedza je średnio 35% respondentów), strony dostawców produktów i usług branży wellnes oraz strony rządowe (odwiedzanie serwisów tego typu deklaruje po 27% badanych) i witryny firmowe (18% popularność).

Źródło: http://www.marketingcharts.com