Walka płci w internecie

Powoli zacierają się dysproporcje pomiędzy liczbą internautów a internautek w Polsce - wskazują badania Net Track przeprowadzone przez SMG/KRC, jednakże wciąż odsetek mężczyzn korzystających z internetu w naszym kraju jest wyższy od liczby surfujących kobiet.

Obecnie 52% polskich internautów stanowią mężczyźni. Warto jednak zauważyć, że odsetek kobiet korzystających z dobrodziejstw nowego medium wciąż rośnie. Wśród internautów deklarujących korzystanie z sieci od co najmniej 5 lat przeważają mężczyźni, stanowiąc 62,9%. Z kolei kobiety dominują wśród osób, które zaczęły korzystać z sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy (52%).

Im użytkownicy mają dłuższy "staż" obcowania z siecią, tym większe jest ich zaufanie do wirtualnej przestrzeni. Wśród internautów korzystających z internetu od 5 lat największy jest odsetek użytkowników biorących udział w aukcjach internetowych, robiących zakupy, czy obsługujących przez internet rachunek bankowy. W tej grupie prym jednak wiodą mężczyźni. To oni przede wszystkim odwiedzają serwisy aukcyjne (77,4%), kupują (66,2%), poszukują, zamieszczają ogłoszenia (61,9%).

Dane pochodzą z badania Net Track przeprowadzonego w okresie od stycznia do czerwca 2004 roku.