Wakacje z Internetu
- Krzysztof Kozerski,
- 24.09.2002, godz. 12:44
W sezonie letnim 2002 r. spółka Wakacje.pl, do której należy najczęściej odwiedzany serwis turystyczny www.wakacje.pl, wraz z prezentującymi się na jej witrynie biurami podróży, sprzedały imprezy turystyczne za prawie 2 mln zł. Sam serwis Wakacje.pl jako agent turystyczny sprzedał usługi za 1,5 mln zł.
Za pośrednictwem Wakacje.pl na zagraniczne wakacje wyjechało ok. 1500 osób. Z sondaży przeprowadzanych przez serwis wynika, że największe obawy polskiego turysty dotyczą możliwości upadku biura podróży. Paradoksalnie biuro internetowe staje się czymś bardziej pewnym, sprawdzonym i wiarygodnym. Warto dodać, że Wakacje.pl w sezonie 2002 uzyskały ośmiokrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z ub.r.
Internetowe serwisy turystyczne mają tę zaletę, że dają możliwość porównania ofert i ich cen, zaś oferty last minute są na bieżąco aktualizowane.
Od niedawna internauci mają możliwość rezerwacji wycieczek oferowanych w serwisie Wakacje.pl także w sklepie Wirtualnej Polski w dziale Podróże oraz w serwisie Gazeta.pl w dziale Turystyka.