WPtv wychodzi poza Internet

Wirtualna Polska jako pierwszy polski portal publikuje autorskie materiały wideo poza Internetem. WP podjęła współpracę strategiczną z Grupą Medialną Telestar.

Od 27 lipca 2008 roku na antenie stacji kablowej iTV (Grupa Medialna Telstar) będą regularnie emitowane autorskie produkcje wideo portalu Wirtualna Polska, przygotowane przez zespół telewizji internetowej WPtv.

"Jesteśmy pierwszym polskim portalem, którego autorski kontent multimedialny będzie regularnie pojawiał się na antenie tradycyjnej telewizji programowej. Zapoczątkowaliśmy tym samym obecność internetowych materiałów wideo w kanałach telewizyjnych poza Siecią. To kolejny dowód na postępującą konwergencję mediów" - mówi Jacek Murawski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski.

Na stronach WP pojawi się szereg materiałów iTV. Telewizja iTV, w ramach umowy o współpracy, udostępni Wirtualnej Polsce m.in. audycję "Ezo", poświęconą magii i ezoteryce, "Fik" - program o filmie i kulturze czy "Podróże First Class". Będą one emitowane zarówno w ramach WPtv, jak i w innych serwisach portalu. Telewizja internetowa WPtv będzie zaś przygotowywać dwa razy w tygodniu kompilacje swoich najlepszych produkcji, każdorazowo w 25-minutowych blokach, wyświetlanych w całości na antenie iTV.

WPtv wychodzi poza Internet

W iTV pojawią się natomiast m.in. takie autorskie produkcje WPtv, jak: "MotoStory" - gdzie znane osoby prezentują swoje samochody i opowiadają o perypetiach drogowych; "Enigma" - podejmująca tematykę zjawisk paranormalnych; "Bez tabu" - porady seksuologa; "Aktywacje" - dedykowane ciekawym i oryginalnym hobby.

"Wciąż rozwijamy naszą telewizję internetową i już planujemy kolejne zmiany. Niebawem zamierzamy wprowadzić nowe programy autorskie oraz gruntownie przebudować platformę WPtv, tak pod względem technologii transmisji i unikalnych funkcjonalności, jak też nowej szaty graficznej" - mówi Łukasz Skalik, koordynator projektu WPtv.

Według najnowszych wyników Megapanelu, WPtv znajduje się na pierwszym miejscu wśród internetowych platform telewizyjnych w Polsce (1,49 miliona real users w maju 2008). Na drugim miejscu plasuje się Onet.tv - 1,37 mln, a na trzecim plejada.pl - 1,08 mln real users.