WP wprowadza advergame

Na zlecenie marki Actimel, portal Wirtualna Polska przygotował pierwszą grę "reklamową" o nazwie ActiTown.

Grę ActiTown stworzyła i wdrożyła dla portalu Wirtualna Polska agencja interaktywna Janmedia Interactive. Mottem gry jest hasło "Zmieść tydzień w jeden dzień", a rozgrywka opiera się na zbieraniu za pomocą wybranej postaci przedmiotów, które zostały losowo rozmieszczonych na planszy.

"Duży nacisk podczas realizacji kładliśmy na wydajność gry - obiekty są renderowane w czasie rzeczywistym, a dzięki poprawkom zwiększającym jej wydajność, uzyskaliśmy zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć aż o 50% w stosunku do wersji pierwotnej," czytamy na blogu firmowym Janmedia.

WP wprowadza advergame

ActiTown znaleźć można na portalu Wirtualna Polska w dziale "zdrowie & fitness". Należy dodać, że ActiTown to advergame zrobiona dla marki Actimel. - "Po otrzymaniu wymagań, zaproponowaliśmy pełną linię graficzną planszy, postaci oraz przedmiotów, z którymi użytkownik ma do czynienia podczas zabawy", czytamy na blogu firmowym Janmedia.

Odpowiada: Jan Buze z Biura Reklamy WP, odpowiedzialny za projekty specjalne i serwisy dedykowane

1. Czy jest to pierwsza advergame która pojawiła się na WP?

- To pierwsze, ale nie ostatnie przedsięwzięcie tego typu. Partnerem serwisu fitness.wp.pl jest Actimel, a sama witryna jest przykładem realizowanej przez WP strategii długofalowej współpracy biznesowej z kontrahentami, opartej o rozwiązania portalowe.

Co ważne, struktura serwisów specjalnych tworzonych przez Wirtualną Polskę, ich funkcjonalności i prezentowane w nich treści są opracowywane w ścisłej współpracy z partnerami, z uwzględnieniem ich polityki komunikacyjnej, celów oraz potrzeb. W przypadku fitness.wp.pl markę Actimel wkomponowano w strukturę serwisu, dostosowano też kolorystykę witryny do wizerunku partnera. Dedykowaną Actimelowi cześć serwisu Fitness stanowi sekcja Probiotyki (dział Akademia zdrowia), poświęcona propagowaniu wiedzy o probiotykach, zawierająca artykuły redakcyjne przygotowane przez WP na zlecenie klienta oraz przez samego klienta.

ActiTown powstał w odpowiedzi na brief klienta, zapewniamy bowiem ze swojej strony, w ramach projektów specjalnych, realizację konkursów i tworzenie rozwiązań odpowiadających potrzebom naszych partnerów biznesowych.

2. Czy Wirtualna Polska zamierza wprowadzić na stałe do swojej oferty reklamowej advergame lub inne innowacyjne formy reklamy?

Mogę śmiało powiedzieć, że oferujemy klientom najszerszą w polskim Internecie listę produktów reklamowych. Obok rozwiązań "tradycyjnych" udostępniamy reklamy niestandardowe, np. WordLayer, WPdot, Corner Pump-Up.

Juz od 2007 roku stosujemy z powodzeniem i na dużą skalę targetowanie behawioralne. Dosłownie tydzień temu wprowadziliśmy innowacyjny panel WebRSS, którego działanie opiera się właśnie na targetowaniu behawioralnym. Panel WEbRSS pojawia się po prawej stronie przeglądarki i zawiera linki do artykułów, którymi internauta może być potencjalnie zainteresowany. W panelu istnieje oczywiście możliwość zamieszczania reklam - tekstowych bądź graficznych, za każdym razem wyświetlanych kontekstowo.