W UK tylko 20% internautów blokuje reklamy

Polacy zaliczają się do czołówki krajów, w których internauci blokują reklamy, natomiast w Wielkiej Brytanii robi to tylko jedna na pięć osób. A jak będzie w przyszłości?

Jak pokazuje to raport portalu eMarketer, póki co reklamodawcy nie muszą martwić się o odbiorców na Wyspach. Odsetek osób używających dodatków typu AdBlock rośnie tam powoli. W 2015 roku używało ich 14%, obecnie liczba ta wzrosła do 20,5%. Przekłada się to na 16,6% populacji, a ponieważ wynosi ona ponad 65 milionów (wliczając osoby przebywające tam czasowo), jest to 10 milionów osób. Pod koniec 2017 roku ma to być 27% populacji. Reklamy online docierają wciąż do zdecydowanej większości.

W UK tylko 20% internautów blokuje reklamy

Jeśli chodzi o powody, dla których blokowane są reklamy online, aż 80% osób, że są one po prostu irytujące, zaś 55% badanych stwierdziło, że przesłaniają im właściwą treść witryn. Połowa respondentów przez blokowanie reklam chce przyśpieszyć otwieranie się stron, a 47% rozpraszają podczas czytania treści na witrynie.