W liczbach... od sieci domowych do porzuconych witryn

Trzy piąte użytkowników Internetu jest zdania, że za 10 lat każdy pokój w ich mieszkaniu będzie połączony z Siecią. (Według Roper Starch Worldwide.)

Trzy piąte użytkowników Internetu jest zdania, że za 10 lat każdy pokój w ich mieszkaniu będzie połączony z Siecią. (Według Roper Starch Worldwide.)

Święta zwiększają obroty: Mimo szarej rzeczywistości handlu detalicznego, internetowi sprzedawcy mają nadzieję, że podczas tegorocznych świąt obroty wirtualnych sklepów wzrosną o 100% w porównaniu z ubiegłym rokiem - podaje Merryll Lynch. W IV kwartale sprzedawcy spodziewają się jednak, że ich sprzedaż wzrośnie tylko o 4,5% w porównaniu z 1999 r.

Wóz z Sieci: Około jednej trzeciej nabywców używanych samochodów przeszukiwało Internet pod kątem zakupu auta - wynika z badań J. D. Power & Associates. Ale tylko 4% badanych kupiło samochód właśnie za pomocą Sieci.

TV-Commerce? W 2005 r. większość amerykańskich gospodarstw będzie mogła podłączyć interaktywną telewizję, 41 mln zamierza to zrobić - podaje Strategis Group. Ponad jedna czwarta Amerykanów jest zainteresowana usługą "filmy na żądanie", około 12% - dokonywaniem zakupów za pomocą telewizji.

Klimatyzacja online: Badania Yankee Group wskazują, że 21 mln gospodarstw domowych w USA zamierza budować w swoich mieszkaniach sieci prywatne, marzy o połączeniu w jeden system telewizorów, komputerów, sprzętu hi-fi i innych przedmiotów domowego użytku. 42% badanych chciałoby za pomocą Internetu polepszyć komunikację z rodziną, a 37% myśli o sterowaniu klimatyzacją przez Internet.

Co przeszkadza kupować? Jak twierdzi Bizrate.com, trzy czwarte badanych internautów, robiących zakupy w wirtualnych sklepach, najczęściej opuszcza witryny nic nie kupując. 40% z nich jako powód podaje zbyt wysokie koszty dostarczania towarów i opłaty manipulacyjne.

Jupiter Research podaje, że wśród odwiedzających strony internetowe poświęcone wyborom prezydenckim w USA tylko 20% nie było zdecydowanych na kogo oddać swój głos.

Laura Carr

Witryny handlowe typu business-to-business w ciągu tego roku zwiększą dochody dwukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym - twierdzi ActiveMedia Research. Szacuje się, że w tym roku łączne dochody wyniosą 445 mln USD. W ciągu następnych kilku lat wzrosną czterokrotnie.

Badania internautów w 26 krajach prowadzone przez IDC wykazały, że najczęściej kupują oni w Internecie sprzęt komputerowy. Na przykład w Puerto Rico dwie trzecie badanych kupowało w Sieci właśnie sprzęt. Wynik ten niewiele się różni od wskaźników w USA.