W YouTube będzie można kupować muzykę i gry
- 08.10.2008, godz. 14:07
To jeden z pomysłów Google, właściciela tej najpopularniejszego na świecie serwisu wideo, na zwiększenie zysków. Jest to zarazem pierwszy krok na drodze do budowy kompleksowej platformy e-commerce, oferującej możliwość kupna muzyki, filmów, programów telewizyjnych, gier komputerowych, książek, biletów na koncerty i innych produktów, jakie można obejrzeć w dowolnym filmie na youtube.com.
Dotychczas głównym źródłem dochodów serwisu jest emisja reklam. YouTube eksperymentuje m.in. z systemem InVideo, w którym reklamy tekstowe wyświetlone są na pasku na dole okna z odtwarzanym filmem. Właściciele serwisu liczą, iż sprawdzi się technologia Video ID (umożliwia ona podmiotom posiadającym prawa do plików muzycznych czy wideo sprawdzić, czy kopie tychże zostały umieszczone w YouTube).
Google weszło w posiadanie serwisu YouTube w 2006 r., płacąc za serwis 1,65 mld dolarów. Analitycy Piper Jaffray Research szacują, że w 2009 r. przychody internetowego giganta zwiększą się dzięki portalowi o 200 milionów USD. W sierpniu br. portal odwiedziło 330 milionów internautów.