W DoubleClick nowość, w Gemius od dwóch lat

DoubleClick przedstawił wyniki eksperymentalnego badania przeprowadzonego wspólnie z trzema renomowanymi firmami badawczymi. Raport prezentuje dotychczas słabo mierzalne dane o demograficznym profilu internatów, którzy zetknęli się z reklamami w internecie.

DoubleClick przedstawił wyniki eksperymentalnego badania przeprowadzonego wspólnie z trzema renomowanymi firmami badawczymi. Raport prezentuje dotychczas słabo mierzalne dane o demograficznym profilu internatów, którzy zetknęli się z reklamami w internecie.

DoubleClick we współpracy z trzema firmami badawczymi comScore, Nielsen//NetRatings oraz Interactive Market Systems przygotował raport z rezultatów kampanii reklamowych przeprowadzonych na zlecenie trzech agencji reklamowych.

Współpraca DoubleClick z firmami badawczymi pozwala reklamodawcom cieszyć się dużo bardziej precyzyjnymi danymi o przeprowadzonej kampanii. Już nie tylko danymi o liczbie wyświetleń reklam, liczbie przeglądarek, jakie zetknęły się z reklamą czy wskaźnikiem klikalności, ale również danymi o społeczno-demograficznych cechach osób, które ją zobaczyły i tych, które po jej zobaczeniu w nią kliknęły.

Główną zaletą połączenia danych z systemu DoubleClick o nazwie DART np. z danymi o panelistach, jakimi dysponują firmy badawcze jest właśnie możliwość prezentacji wyżej wymienionych danych ze względu na daną grupę docelową, jak np. kobiet w wieku 35-44 lat etc.

Wyniki przeprowadzonych testów pilotażowych są do pobrania ze strony DoubleClick.

Amerykańskie serwisy infomacyjne podkreślały innowacyjność nowej metodologii, tymczasem w ofercie badań polskiej firmy Gemius już od około dwóch lat możliwe jest badanie profilu społeczno-demograficznego osób, do których dotarł przekaz reklamowy.

Badanie o nazwie gemiusProfileEffect jest jednym z modułów badania efektywności kampanii reklamowych online gemiusEffect. Karolina Burzyńska, rzeczniczka Gemius wyjaśnia: Celem badania gemiusProfileEffect jest określenie w jakim stopniu kampania trafiła do użytkowników, do których była adresowana. Badanie dostarcza informacji do jakich osób dotarliśmy z kampanią w podziale na formy reklamy oraz miejsca ich emisji. Dane są zaprezentowane z podziałem na tych użytkowników, którzy tylko widzieli reklamę oraz tych którzy dodatkowo na nią kliknęli.