Vodafone i Yahoo wprowadzą reklamy na komórki

Pomysł nie jest nowy, ale biznes, ze względu na wielkość partnerów, będzie mógł mieć niespotykany dotąd rozmach. Vodafone to międzynarodowy operator telefonii komórkowej, największa na świecie firma zajmującą się usługami telekomunikacyjnymi, która posiada oddziały w 27 krajach świata, w kolejnych 33 - umowy partnerskie z lokalnymi sieciami. Yahoo to wciąż jedna z najważniejszych internetowych marek.

Zgodnie z umową Yahoo zostanie jedynym partnerem od reklamy na urządzenia mobilne dla Vodafone w Wielkiej Brytanii.

Yahoo dostarczać będzie reklam w mobilnych formatach na serwisy Vodafone. Klienci Vodafone, którzy zgodzą się na wyświetlanie na ich komórkach reklam, mogą oczekiwać zniżek na niektóre usługi operatora. Reklamy mają być starannie dobierane do profilu ich odbiorców.

W praktyce inicjatywa Yahoo i Vodafone ruszy w pierwszej połowie 2007 roku.

Użytkownicy, którzy zgodzą się na reklamę mobilną, w nieodległej przyszłości będą mogli spodziewać się znacznie niższych rachunków za połączenia. Jak zapowiedział Eric Schmidt, dyrektor zarządzający Google, czyli obecnie największego rywala Yahoo, cytowany przez money.cnn.com, rachunki mogą wręcz nie przychodzić, jeśli użytkownicy zaakceptują fakt, że będą na swoich komórkach oglądać dobrane do ich profilu i potrzeb reklamy. - Komórka powinna być za darmo- powiedział Schmidt dla Reutersa. - Komórki coraz częściej pełnią rolę przenośnych komputerów, a konsumenci poświęcają 8-10 godzin dziennie na rozmowy, przesyłanie wiadomości tekstowych czy korzystając z internetu na komórkach. Reklama staje się więc istotną formą dotowania takich usług - wyjaśnia Eric Schmidt.

Więcej: komunikat prasowy Yahoo!