Vobis sprzedał 67 proc. kopii Diablo III przez Facebooka

Aby wzbudzić zainteresowanie użytkowników ofertą sklepu uruchomiony został konkurs, w którym można było wygrać gadżety z gry a trzy osoby otrzymywały swój egzemplarz za darmo.

Akcja sklepu nosiła nazwę "Diabli nadali". Jeśli użytkownik zamówił swój egzemplarz gry poprzez aplikację Facebookową Świat Diablo III, otrzymywał gwarancję, że będzie mógł odebrać swój egzemplarz już o północy w dniu premiery. Ostatnie sztuki były dostarczane do paczkomatów na 10 minut przed północą.

Dla fanów możliwość odebrania gry jak najwcześniej okazała się kusząca. Spośród zamówionych paczek 25 proc. zostało odebranych w ciągu 4 minut od dostarczenia. Pierwsza skrytka została otwarta 2 minuty i 7 sekund po północy. W ciągu 12 godzin od dostarczenia odebranych zostało 85 proc. egzemplarzy.

Oprócz błyskawicznej dostawy sklep zaoferował konkurs w którym pierwszych trzydziestu klientów mogło wygrać koszulki związane z grą. Klienci mogli także wziąć udział w plebiscycie na najlepsze zdjęcie lub wideo pokazujące moment otwarcia paczkomatu i odebrania gry. Trzy najbardziej dowcipne i kreatywne propozycje zostaną nagrodzone zwrotem kosztów zakupu.

Kanał social media został wybrany ze względu na dobrze sprofilowaną grupę docelową - na fanpage sklepu internetowego Vobis toczyła się podgrzewana przez administratorów dyskusja na temat nadchodzącej gry. Przedstawiciele Vobis uznali, że w takim otoczeniu można skuteczniej sprzedać produkt.

Sklep odmówił redakcji Internet Standard podania dokładnej liczby kopii sprzedanych przez Facebooka kopii, ale poinformował, że tym kanałem sprzedano nieco mniej niż 1000 egzemplarzy. Gra Diablo III miała premierę 15 maja, dwanaście lat po wydaniu poprzedniej części.