VoIP z numerem alarmowym

Operatorzy telefonii internetowej w Ameryce proszą FCC (Federalną Komisję Komunikacyjną) o przesunięcie terminu składania przez użytkowników VoIP podpisanych oświadczeń o znajomości zasad korzystania z numeru alarmowego 911. Operatorzy mają obowiązek zaprzestania świadczenia usług VoIP tym internautom, którzy nie dostarczą takich oświadczeń do najbliższego poniedziałku.

Użytkownicy mieli czas, by potwierdzić znajomość zasad korzystania z alarmowego numeru telefonu do 29 sierpnia. Według zaleceń FCC ci, którzy go nie zaakceptują, stracą prawo do korzystania z telefonii internetowej. Ze swojej strony operatorzy mieli zapewnić użytkownikom możliwość kontaktu z najbliższym dyspozytorem w przypadku wybrania numeru telefonu alarmowego.

Operatorzy zgodnie twierdzą, że konieczność zaprzestania świadczenia usług VoIP w przypadku braku złożenia oświadczeń przez użytkowników jest wymogiem niesprawiedliwym, a jego konsekwencją może być odcięcie ludzi od jakiegokolwiek kanału komunikacji.

W Stanach Zjednoczonych około 2,5 mln osób korzysta z telefonii internetowej.

Więcej o problemie operatorów z numerami alarmowymi, również w Polsce w wiadomości "VoIP nie od sytuacji krytycznych".