Vivid.pl: coraz więcej osób starszych korzysta z e-commerce

Wzrasta liczba osób, które poszukują produktów określanych jako sentymentalne - informuje sklep internetowy Vivid.pl. Sprzedaż płyt DVD z filmami, serialami i muzyką z dawnych lat rośnie w tempie nawet 30 proc. rocznie.

W 2008 r. hitem sprzedażowym na Vivid.pl są stare seriale "Arabella",

"Czterej Pancerni i Pies" i "07 zgłoś się". Sporo jest również zamówień na tzw. muzyczne backordery, czyli płyty ze starymi hitami, które są dotłaczane tylko na specjalne zamówienie.

"Wzrost popularności klasyków spowodowany jest faktem, że coraz więcej 40-, 50- i 60-latków zagląda do sieci by dokonywać zakupów - mówi Jakub Milewski, Koordynator działań e-commerce Vivid.pl. - Coraz częściej odbieramy telefony od klientów, którzy proszą by pomóc im przejść przez cały proces zamówienia. Oznacza to, że pomimo iż osoby starsze mają trudności z poruszaniem się w sieci, to jednak sklep internetowy zaczął funkcjonować w ich świadomości jako atrakcyjny kanał sprzedaży" - wyjaśnia Jakub Milewski. Wśród klientów Vivid.pl nadal znaczącą większość (80%) stanowią osoby młodsze w wieku 20 - 30 lat.

Według danych Millward Brown SMG/KRC w 2007 roku co czwarty polski internauta (26,8 proc.) miał 40 - 59 lat. Z sieci korzystało też już 5 proc. 60-latków. Wzrost popularności Internetu w tych grupach wiekowych oraz możliwość zakupu utworów z młodości przyciąga starszych klientów do e-sklepów. GUS informuje, że w 2005 roku wirtualnych zakupów dokonało 5,1 proc. osób w wieku 45-55 lat i 1,6 proc. w wieku 55 - 74 lata. Rok później było to odpowiednio 8 i 2,4 proc.

Polski rynek powoli się zmienia, jednak daleko nam do liderów. W USA 50 proc. osób w wieku 50 - 64 lata i 19 proc. 65-latków ma dostęp do szerokopasmowego Internetu. A 68% osób po pięćdziesiątce regularnie kupuje w sieci.