Używane buty Reeboka

Firmy w internetowych aukcjach widzą sposób na sprzedaż swoich produktów i prawie darmową reklamę marki. W aukcjach uczestniczą zarówno mało znane firmy komputerowe, jak i potentaci rynku, nie tylko informatycznego.

Firmy w internetowych aukcjach widzą sposób na sprzedaż swoich produktów i prawie darmową reklamę marki. W aukcjach uczestniczą zarówno mało znane firmy komputerowe, jak i potentaci rynku, nie tylko informatycznego.

Allegro.pl liczy ok. 100 tys. zarejestrowanych użytkowników. Ma też kilkunastu zaufanych partnerów. Są to firmy, cieszące się szczególnymi względami organizatorów Allegro. Ich towary są wystawiane na sprzedaż na głównej stronie aukcji, która notuje ponad 20 mln odsłon miesięcznie, i są oznaczone specjalnym wyróżnieniem, jako sprawdzone przez pracowników firmy aukcyjnej. Wśród klientów pod specjalnym nadzorem są niewielkie firmy komputerowe, lecz także Krajowy Dom Wysyłkowy, Reebok Polska i Polskie Linie Lotnicze LOT.

"Na początku działalności naszymi klientami były firmy. I to ułatwiło nam start. Nawet namawialiśmy je do udziału w aukcjach, ponieważ zależy nam na dużej liczbie ofert" - mówi Wojciech Wrzaskała z Allegro. W pewnym momencie pojawiła się opcja, którą serwis nazwał "zaufany klient". "Wybieramy po jednej firmie z różnych branż. Oprócz umieszczania jej oferty na naszej stronie głównej, jej reklama pojawia się także w innych częściach serwisu" - dodaje. Jego zdaniem to dobry sposób na promocję i sprzedaż. Marketing w przypadku Allegro jest na razie bezpłatny, serwis bowiem nie pobiera opłat za uczestniczenie w aukcjach.

Choć organizatorzy aukcji twierdzą, że ich celem jest przyciągnięcie internautów, coraz większą uwagę zwracają na firmy. W przypadku Aukcji.com transakcje typu B2C stanowią ok. 30% ogólnej liczby zawieranych za jej pośrednictwem.

Wojciech Wrzaskała podaje, że klienci korporacyjni przynoszą 15-20% wszystkich obrotów Allegro. Prawdziwa liczba firm uczestniczących w aukcji jest jednak nie do oszacowania. Wiele z nich ukrywa się pod pseudonimami, a tego w przypadku drobnych resellerów, wystawiających na sprzedaż pojedyncze produkty, nie sposób sprawdzić.