Użytkownik Twittera nadaje nawet z łazienki

Samochód, kino a nawet łazienka to miejsca, które idealnie nadają się do wysyłania wiadomości z Twittera.

Zachowania użytkowników Twittera wzięła pod lupę firma badawcza Crowd Science. Z przeprowadzonej we wrześniu analizy wynika, że 11 proc. badanych przynajmniej raz w ciągu ostatnich 30 dni korzystało z Twittera podczas prowadzenia samochodu. To przeszło dwa razy więcej niż w przypadku użytkowników innych serwisów społecznościowych (5 proc. według Crowd Science).

Także więcej użytkowników Twittera (17 proc.) aktualizuje swój status z łazienki, wobec 12 proc. użytkowników innych sieci społecznościowych. Inne miejsca, w których dobrze korzysta się z Twittera, to restauracje (31 proc. badanych) a także teatr i kino - i to w czasie przedstawień bądź filmów.

"Twitter jest większym fenomenem mobilnych mediów, niż inne sieci społecznościowe, toteż uzyskane wyniki raczej nie są zbytnio zaskakujące" - powiedział John Martin z Crowd Science.

Badanie pokazało, że 17 proc. użytkowników Twittera używa go niechętnie, jednak obawia się, że rezygnacja z korzystania z tego serwisu mikroblogowego negatywnie wpłynie na ich pozycję w sieciach społecznościowych. Aż 22 proc. badanych żałuje później tego, co w nich umieściło. 23 proc. respondentów przyznało, że poświęca zbyt dużo czasu na korzystanie z tychże sieci, natomiast dla niewielkiego odsetka (16 proc.) aktywność online jest przyczyną zaniedbywania ważnych spraw.