Użytkownicy iPhone bardziej podatni na reklamy mobilne
- Bożena Jaskowska,
- 07.02.2009, godz. 10:26
Właściciele iPhone są o 23% bardziej świadomi mobilnych reklam niż użytkownicy innych marek telefonów oraz o wiele częściej odpowiadają na kierowane do nich mobilne przekazy marketingowe - wynika z badań przeprowadzonych przez firmy Limbo oraz GfK Technology.
Raport "Mobile Advertising" opracowany za czwarty kwartał 2008 r. na podstawie badań przeprowadzonych przez firmy Limbo i GfK Technology potwierdza powszechnie panującą opinię, że użytkownicy telefonów iPhone są bardziej podatni na kierowane do nich mobilne przekazy reklamowe.
Okazało się, że właściciele iPhone są o 23% bardziej świadomi mobilnych reklam niż użytkownicy innych marek telefonów oraz o 66% częściej odpowiadają na nie.
Z raportu wynika także, że wśród "iPhonowców" dwukrotnie większa jest popularność mobilnego surfowania po internecie. Trzy razy częściej właściciele aparatów Apple wykorzystują usługi lokalizacyjne (location-based service - LBS), są oni także czterokrotnie bardziej podatni na reklamy kierowane do nich za pośrednictwem LBS.
Analitycy Limbo i GfK Technology podkreślają, że prowadzenie mobilnych kampanii marketingowych wśród użytkowników iPhone może być łatwiejsze i skuteczniejsze w porównaniu do akcji adresowanych do właścicieli innych marek telefonów.
Badanie przeprowadzone zostało na reprezentatywnej grupie 1000 mieszkańców Stanów Zjednoczonych oraz 1000 osób z Wielkiej Brytanii.
Źródło: http://www.marketingcharts.com