Użytkownicy AOL kupują więcej

Rekordową sumę 6,7 mld USD wydali na zakupy online w pierwszym kwartale br. użytkownicy portalu AOL Time Warner.

Jest to o 70% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, i więcej niż w przed świętami Bożego Narodzenia w 2000 r. kiedy to na zakupy w Sieci użytkownicy AOL wydali 6,4 mld USD.

„To dobry wynik, ale zaskakujące jest, że w pierwszym kwartale wydano więcej niż przed Świętami” - skomentował Ken Cassar z Jupiter Media Metrix. Typowym trendem, kształtującym do tej pory wydatki na internetowe zakupy, był niewielki wzrost w drugim kwartale i większy wzrost pod koniec roku.

„Kiedy klienci dokonują zakupów przed Świętami, odkrywają, że jest to nie tylko łatwe i wygodne, ale zapewnia również duży wybór marek i produktów, a z badań wynika, że klienci uważają takie zakupy za bezpieczne” - powiedziała Wendy Goldberg, rzecznik AOL. - „Kupowanie online staje się więc ich nawykiem”. Jak wynika z badań Ascolese Associates, prawie 17 mln użytkowników AOL dokonuje zakupów online.

Kategoriami, w których liczba dokonywanych zakupów rośnie najszybciej są meble, bilety na imprezy kulturalne i sportowe, ubrania oraz produkty spożywcze.

<i>Źródło: CNBC</i>