Utarte ścieżki internautów

Ponad połowę czasu, który amerykańscy internauci spędzają w Sieci, surfują na witrynach AOL TW, Microsoft, Yahoo! oraz Napster.

Ponadto, według raportu Jupiter Media Metrix 14 firm kontrolowało w marcu br. ponad 60% czasu spędzanego przez użytkowników Internetu w Sieci. Jeszcze w ubiegłym roku w Internecie było pod tym względem znacznie ciekawiej: niemal dwie trzecie czasu internauci spędzili na stronach 40 firm, a w 1999 roku - 110 firm.

W ocenie analityków JMM, nowym przedsięwzięciom coraz trudniej konkurować z okrzepłymi potentatami. Według Arama Sinnreicha z JMM, ciężej im się obecnie dostać na rynek raczej ze względu na niedostateczny marketing i reklamę, niż brak odpowiedniej infrastruktury technicznej.

W szerszej grupie firm, na witrynach których internauci spędzają 60% czasu, znalazły się także Juno, eBay, Electronic Arts, ExciteAtHome, iWon, Walt Disney, Terra Lycos, The Human Internet, Flipside Sites oraz CNET Networks.

<i>Źródło: Reuters</i>