Urlop i tanie linie lotnicze według internautów

Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius SA wynika, że prawie 3 na 4 badanych wybiera się na wyjazd wakacyjny. Raport odpowiada na pytanie, gdzie najchętniej wypoczywają internauci, ile pieniędzy przeznaczają na urlop i które z linii lotniczych są ich zdaniem tanie.

Prawie 2/3 badanych wybiera się na wyjazd wiosenno-letni do Europy, a tylko 9% ma zamiar skorzystać z ofert dotyczących Polski. Najchętniej odwiedzanymi państwami europejskimi według ankietowanych są: Grecja, Hiszpania i Węgry.

Urlop i tanie linie lotnicze według internautów

Wśród internautów, którzy planują wyjazd wypoczynkowy w ciągu najbliższych 6 miesięcy, ponad 30% deklaruje, że wyda na ten cel od 1001 do 2000 zł. 24,1% respondentów przeznaczy na wyjazd między 2000 a 4000 zł. Na najdroższe wycieczki, których cena w przeliczeniu na jedną osobę wynosi od 4000 do ponad 8000 zł, zdecyduje się co piąty internauta. Przynajmniej według deklaracji.

Urlop i tanie linie lotnicze według internautów

Wśród oferty biur podróży sporą popularnością cieszą się wycieczki, które łączą aktywną formę wypoczynku ze zwiedzaniem oraz plażowaniem. Na tego rodzaju wyjazd zdecyduje się największa liczba internautów, (42% wskazań). Na stacjonarny wyjazd wybiera się 35% ankietowanych, a na objazdowy 17%. Ci, którzy zdecydowali się na wyjazd o charakterze stacjonarnym lub mieszanym, w 58% przyapdków na miejsce pobytu dotrą samolotem. Co piąty turysta wybierze ofertę jednego z tanich przewoźników.

Jednym z celów badania było sprawdzenie, w jakim stopniu polscy internauci rozpoznają marki tanich linii lotniczych. Na pierwszym miejscu wśród najbardziej rozpoznawanych przewoźników znalazł się LOT, chociaż w rzeczywistości przewoźnik ten nie zalicza się do tanich linii lotniczych. Na kolejnych miejscach znalazły się Centralwings (31% wskazań) oraz Wizz Air (30% wskazań). W dalszej kolejności wymieniano SkyEurope (22% wskazań) oraz Ryanair (18% wskazań).

Urlop i tanie linie lotnicze według internautów

Chociaż większość internautów zamierza spędzić je poza domem, 75% z nich nie dokonało jeszcze rezerwacji.

***

Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo, w okresie od 22 marca do 4 kwietnia 2006 roku. Analizą objęto 7 219 internautów w wieku co najmniej 18 lat, którzy wypełnili ankietę do końca.