Universal przejmie udziały BMG w GetMusic

Universal Music Group, należąca do koncernu Vivendi, prowadzi negocjacje w sprawie przejęcia udziałów Bertelsmann Music Group we wspólnym przedsięwzięciu obu spółek - serwisie internetowym GetMusic.

Informacji o planach przejęcia oferującego videoclipy i informacje o artystach muzyki pop sewisu udzielił rzecznik Universal. Get Music utworzono w 1999 roku w celu promocji twórców z muzycznych stajni obu koncernów.

Powodów podjęcia rozmów w tej sprawie upatruje się w różnicach jakie od pewnego czasu rysują się w strategii dotyczącej rozwoju serwisów internetowych. Bertelsmann inwestuje obecnie w przedsięwzięcia związane ze sprzedażą poprzez Internet produkcji medialnej, jak Napster, CDNow, czy Barnes&Noble.com. Vivendi jest natomiast zainteresowane przede wszystkim dystrybucją zawartości w Sieci lub poprzez telefonię komórkową.

Sygnał o rozpadzie współpracy między gigantami dało również ustąpienie w ubiegłą środę dyrektora wykonawczego Bertelsmanna, Thomas Middelhoffa, z rady nadzorczej Vivendi Universal. Brak jest jeszcze informacji o kwocie, jaką Vivendi zaoferuje BMG za 50% udziałów w GetMusic.