Ujednolicone terminy mają pomóc w badaniu internetu

W tym tygodniu amerykańskie stowarzyszenie WAA (Web Analytics Association) wprowadziło 26 jednolitych definicji używanych w badaniach internetu. Standardy zostały przygotowane, aby uniknąć nieporozumień związanych z takimi podstawowymi terminami jak "page views" (odsłony) czy "visitors" (użytkownicy).

Przez niemal dwa lata komitet ds. standardów WAA pracował we współpracy z największymi firmami badawczymi oraz profesjonalnymi analitykami, aby ujednolicić nazewnictwo wykorzystywane w badaniach.

- Firmy korzystają z badań internetu po to, by dowiedzieć się m.in. jak kampanie reklamowe wpływają na ruch na stronie, lub czy określona reklama powinna odnosić się do strony głównej czy od razu do strony reklamowanego produktu- tłumaczy Jason Burby, wiceprzewodniczący komitetu. - Dla tego typu potrzeb powinna być wspólna rama dla wszystkich.

Stosunkowo od niedawna badania internetu mają znaczenie dla amerykańskiego i światowego rynku, lecz z czasem ich rola będzie coraz większa, przekonują analitycy. Według Burby'ego, minie trochę czasu nim przygotowane standardy zostaną wdrożone we wszystkich firmach i instytucjach. Jednak inicjatywa ujednolicenia terminów wyszła od samych zainteresowanych (m.in. od Google, Yahoo, agencji reklamowych), zatem należy się spodziewać, że nastąpi to szybko, uważa Burby.

Źródło: MediaPost