Ufamy reklamom na blogach

Aż 45 proc. czytelników blogów oraz 46 proc. użytkowników forów dyskusyjnych uważa formy reklamy w tych miejscach za wiarygodne - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius dla MEC. Tradycyjna reklama zasięgowa drażni 82 proc. badanych.

Z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie domu mediowego MEC wynika, że czytelnikami blogów są przede wszystkim kobiety (79 proc.) oraz osoby w wieku 15-24 lata (39 proc.). Ponad połowa badanych czyta blogi codziennie lub kilka razy w tygodniu. Respondenci najczęściej nie mają swoich ulubionych blogów - trafiają ba blogi w zależności od tego czego aktualnie szukają. Najbardziej popularne są blogi osób prywatnych.

Jaki jest stosunek badanych do reklamy w blogosferze? Okazuje się, że najbardziej akceptowalne są reklamy na blogach oraz forach dyskusyjnych - jako raczej i zupełnie niedenerwujące uznało takie formy odpowiednio 58 proc. i 60 proc. czytelników mających kontakt z takimi formami. Dla porównania reklama displayowa drażni aż 82 proc. badanych.

Informacje o produktach i markach na blogach oraz rekomendacje i wpisy na forach są również najbardziej wiarygodne dla czytelników blogów (odpowiednio dla 45 proc i 46 proc. badanych mających kontakt z wymienionymi formami reklam). Spośród form reklam na blogach badani deklarują, że największy wpływ na decyzje zakupowe mają próbki produktów lub kody zniżkowe udostępnione lub rozdawane przez autora blogów (28 proc.), wpisy na blogach poświęcone produktom i markom (21 proc.) oraz programy ambasadorskie (17 proc.).

Badanie przeprowadzone zostało we wrześniu 2010, metodą CAWI, na próbie 1000 internautów, czytających blogi przynajmniej raz w tygodniu przez firmę Gemius na zlecenie domu mediowego MEC.

Pionierem wśród polskich internautów opierających swą działalność na reklamie i współpracy z firmami jest Maciek Budzich, autor blogahttp://blog.mediafun.pl . Powstanie systemów reklamy umożliwiających innym blogerom zarabianie na reklamie (np. Adtaily, Admatik) spopularyzowało reklamę graficzną w blogosferze. We wrześniu umowę na projekt reklamowy o wartości 100 tys. zł podpisał z firmą Burger King jeden z najpopularniejszych polskich blogerów - Kominek.

Źródło: MEC