USA: wydatki na reklamę w sieci wzrosły o 23,6%

Zgodnie z najnowszym raportem firmy badawczej Nielsen łączne wydatki na reklamę w USA w pierwszej połowie br. spadły o 0,5% w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Wartość amerykańskiego rynku reklamy internetowej wzrosła jednak o 23,6%.

Raport potwierdza to, co inne firmy badawcze prognozowały wcześniej. Łączne wydatki na reklamę w USA spadają, a cierpią na tym głównie tradycyjne media.

W pierwszej połowie roku lokalne i krajowe dzienniki oraz magazyny branżowe odnotowały spadek przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej rzędu 5-8%. Mniejsze przychody z reklam odnotowała też większość stacji telewizyjnych (0,3-4,6%).

Mimo spadku łącznych wydatków reklamowych, w dalszym ciągu w USA dynamicznie rosną wydatki na reklamę w internecie (23,6%), krajowych czasopismach (8,4%) i na outdoor (5,1%).

Źródło: MediaPost