USA: marketerzy wolą promocję w wyszukiwarkach

Połowa amerykańskich marketerów stwierdza, że marketing w wyszukiwarkach jest najlepszą metodą zwiększania efektywności sprzedaży on-line - wynika z z badań przeprowadzonych przez "Forbes". Wzrasta zainteresowanie marketingiem wirusowym oraz targetowaniem behawioralnym. Aż 53% marketerów planuje zmniejszenie wydatków na reklamę w sieciach reklamowych.

Badanie pt. "Ad effectiveness survey 2009" przeprowadzone zostało na początku czerwca 2009 r. przez "Forbes". Wynika z niego, że metodą uznawaną przez amerykańskich marketerów za najlepszą w zwiększaniu sprzedaży on-line jest marketing w wyszukiwarkach (SEO), co potwierdziło aż 53% respondentów dysponujących budżetem wyższym niż 1 mln USD i 48% pozostałych badanych.

W następnej kolejności pod względem metod generujących najwyższą konwersję wymieniono: e-mail marketing (przyznało tak 39% marketerów o budżecie powyżej 1 mln USD i aż 46% pozostałych respondentów) oraz kampanie PPC (które są najlepsze dla 43% marketerów dysponujących większym budżetem i dla co trzeciego badanego z innym zasobem finansowym). Na czwartej pozycji uplasowało się targetowanie behawioralne, które doceniło 27% marketerów z 1 mln budżetem i 21% pozostałych. Sponsoring witryny oraz marketing wirusowy wymieniane były przez badanych w dalszej kolejności.

Jeśli chodzi o budowanie świadomości marki to zarówno bogatsi jak i mniej zamożni marketerzy jako najbardziej efektywne metody wymieniali: sponsoring strony internetowej (odpowiednio 37% i 43%), a także optymalizację witryny (na SEO wskazało 29% marketerów o budżecie powyżej 1 mln USD i co trzeci inny badany). Na kolejnych miejscach wymieniono: e-mail marketing i oraz programy partnerskie (Pay per Impressions).

Co ciekawe amerykańscy marketerzy zbadani przez "Forbes" wykazują wzrost zainteresowania marketingiem wirusowym. Ponad 42% badanych przyznało, że w ich budżetach reklamowych w ciągu najbliższych 6 miesięcy viral marketing będzie mieć większy udział niż obecnie, 40% zadeklarowało wzrost wydatków na SEO, a 31% na targetowanie behawioralne. Zaskakująco wielu marketerów, bo aż ponad połowa (53%) zadeklarowała zaś zmniejszenie wydatków na promocję w sieciach reklamowych, a co trzeci (35%) zaoszczędzi na programach afiliacyjnych.

Źródło: http://www.emarketer.com