USA: Wideo on-line zamiast telewizji?

Ponad połowa amerykańskich nastoletnich użytkowników serwisów społecznościowych deklaruje, że ogląda więcej materiałów wideo on-line niż telewizji - wynika z badań firmy LiveRail. Deklaracje te nie zawsze znajdują potwierdzenie w oficjalnych statystykach na temat oglądalności mediów.

Według analityków firmy LiveRail stale i znacząco wydłuża się czas oglądania wideo on-line przez młodych użytkowników serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych. Przynajmniej według deklaracji tych internautów.

W czwartym kwartale 2008 r. ponad połowa (53%) z 400 zbadanych użytkowników serwisów społecznościowych zdeklarowała, że spędza więcej czasu na oglądaniu wideo on-line niż telewizji - wynika z badań LiveRail. Co piąty respondent przyznał, że ogląda prawie tyle samo, a zaledwie 28% badanych stwierdziło, iż wciąż więcej czasu zabiera im telewizja niż materiały wideo w sieci.

Wyniki badań LiveRail jedynie częściowo znajdują potwierdzenie w analizie firmy badawczej Nielsen na temat oglądalności telewizji, korzystania z sieci oraz popularności wideo-online i wideo mobile przez Amerykanów (za trzeci kwartał 2008). Okazało, iż faktycznie aktywność młodych mieszkańców Stanów Zjednoczonych (w wieku 18-24) w zakresie oglądania wideo on-line jest największa spośród wszystkich grup wiekowych i wynosi średnio 3 godz. 57 minut. W dalczym ciągu jednak jest to czas wielokrotnie krótszy, niż ten poświęcony na oglądanie telewizji (108 godz. 36 min.).

Analitycy przestrzegają przed bezrefleksyjnym wyciąganiem wniosków, że wzrost oglądalności wideo on-line automatycznie powoduje spadek oglądalności telewizji. Nie wykluczają jednak, że taka sytuacja zaistnieć może przede wszystkim wśród użytkowników młodych i aktywnych.

Źródło: http://www.emarketer.com