USA: MySpace coraz mniej popularne

W ciągu 12 miesięcy zasięg MySpace w Stanach Zjednoczonych zmiejszył się o ponad połowę.

Wg najnowszych wrześniowych wyników Hitwise, zasięg MySpace w Stanach Zjednoczonych wynosi 30,26 proc. Jeszcze 12 miesięcy wcześniej z tego serwisu społecznościowego korzystało ponad 66 proc. amerykańskich internautów - co oznacza spadek aż o 55 proc! Zmalał również - acz już nie tak znacząco, bo o 12 proc. - średni czas, jaki internauci w USA spędzają w MySpace. We wrześniu na korzystanie z tego serwisu przeznaczano średnio 26 minut, co i tak jest najlepszych wynikiem wśród wszystkich serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych.

Nie jest zaskoczeniem, że największą dynamiką wzrostu jeśli chodzi o liczbę użytkowników charakteryzuje się Twitter oraz Facebook. Najpopularniejszy za Oceanem serwis mikroblogowy w porównaniu do września 2008 r. zwiększył swój zasięg aż o 1170%, co jednak i tak daje mu niewielki udział w społecznościowym torcie w USA. Zasięg Twittera we wrześniu 2009 r. wyniósł 1,84 proc. Popularność Facebooka w ciągu 12 miesięcy wzrosła o 194 proc. i przyniosła mu miano lidera z blisko 59% udziałem w kategrii społecznościowej.

Co ciekawe, podczas gdy wzrasta średni czas poświęcany przez amerykańskich internautów na korzystanie z Facebooka (o 23% w porównaniu do września 2008) - w przypadku Twittera dzieje się całkiem odwrotnie. W ciągu 12 miesięcy wynik ten zmniejszył się aż o 56% i wynosi obecnie 15 minut.

Wg wyników Hitwise liczba amerykańskich internautów odwiedzających serwisy społecznościowe wzrosła o 62 proc. rok do roku, jeśli zaś chodzi o użytkowników powyżej 55 roku życia - o 77 proc.

Sytuacja MySpace na rynku polskim jest odmienna niż za Oceanem. Liczba internautów korzystających z tego serwisu utrzymuje się na zbliżonym poziomie (lub wzrasta), choć jego miejsce w megapanelowej kategorii "Społeczności" przesuwa się w dół tabeli. W sierpniu 2008 r. z liczbą 926 tys. real users i 6,1 proc. zasięgem MySpace było 12, a rok później (wg najnowszej fali badania Megapanel PBI/Gemius) serwis z 1,1 mln użytkowników i zasięgiem 6,6 proc uplasował się na miejscu 18.

Źródło: http://www.hitwise.com