Twitter nie przestaje rosnąć w Polsce i na świecie

Z Twittera korzysta już ponad 700 tys. użytkowników z Polski, co robi zeń lidera wśród rodzimych serwisów mikroblogowych. Jak przyznają twórcy serwisu, ich dzieło rozwija się obecnie międzynarodowo.

Z miesiąca na miesiąc rośnie popularność Twittera w Polsce. Międzynarodowy mikroblog w październiku ubiegłego roku wyprzedził dotychczas prowadzący pod względem liczby użytkowników serwis Blip.pl.

Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, z Twittera korzystało w Polsce już 730 tys. użytkowników (real users), a z należącego do GG Network Blipa 450 tys. użytkowników (real users).

Trzecim graczem na rodzimym rynku mikroblogów jest Flaker.pl (200 tys. real users).

W zestawieniu brakuje jednak najlepiej znanego w naszym kraju mikrobloga Sledzik. Problem w tym, że domena Sledzik.pl po dziś dzień przekierowuje tylko na adres Naszej Klasy (dokładny adres to:sledzik)" rel="nofollow"sledzik)" target="_blank" class="link">http://nasza-klasa.pl/sledzik)">sledzik)" target="_blank" class="link">http://nasza-klasa.pl/sledzik) i badanie Megapanel PBI/Gemius nie podaje liczby użytkowników samego mikrobloga. Oczywiście wiemy, że z Nasza-Klasa.pl korzysta grubo ponad 11 mln internautów, jednak trudno uznać ich wszystkich za użytkowników Sledzika.

Sledzik należy więc uznać za usługę Naszej Klasy, a nie oddzielny serwis mikroblogowy.

Z danych udostępnionych przez Naszą Klasę wynika, że jak dotąd użytkownicy NK zamieścili na Sledziku ponad 43,5 miliona wpisów, zaś najpopularniejsze konta są śledzone przez setki tysięcy ludzi.

Twitter nie przestaje rosnąć w Polsce i na świecie

Źródło: Megapanel PBI/Gemius

- "W moim przekonaniu serwisy mikroblogowe skierowane do masowego odbiorcy są skazane na integrację z dużymi serwisami społecznościowymi. Niezależne marki mikroblogowe są i będą wykorzystywane przez węższe grupy odbiorców skupione wokół określonej tematyki. Z powyższego wynika, że stawiamy raczej na integrację narzędzia jakim są mikroblogi z portalem iż jego uniezależnienie - stąd m.in. taka a nie inna polityka produktowa. Potwierdza to również sposób korzystania i percepcja samego narzędzia przez użytkowników" - mówi Dominik Kaznowski#, pełnomocnik zarządu ds. Marketingu i PR w Nasza Klasa.

Według Dominika Kaznowskiego, Sledzik ma więcej więcej użytkowników w Polsce niż Twitter. - "Tylko Łowców.B śledzi blisko 600 tys. osób., a nie są to tacy sami "użytkownicy" jak w Megapanelu, który bazuje na cookie. Nasze liczby mówią o zalogowanych do serwisu kontach realnych."