Twitter może kupić aplikację TweetDeck za 50 mln

Podobno Twitter chce kupić aplikację społecznościową TweetDeck. Korzysta z niej duża część użytkowników serwisu. Wcześniej pojawiały się informacje, że ma ona trafić w ręce firmy Uber Media, która zajmuje się oprogramowaniem tego rodzaju i dzięki niemu zaczyna mieć duży wpływ na Twittera.

TweetDeck to aplikacja dająca dostęp do najpopularniejszych serwisów społecznościowych, a w tym do Twittera. Działa na pecetach, w systemie Android i jako aplikacja Chrome, a niedługo ma trafić także do iOS. Jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania kontami serwisów społecznościowych.

Informacja o zainteresowaniu Twittera pojawiła się w BusinessInsider.com. Serwis społecznościowy miałby wydać na TweetDecka 50 mln dolarów. Wcześniej TechCrunch.com wskazywał, że firma UberMedia miała oferować za aplikację sumę 30 mln.

Zobacz również:

Przejęcie TweetDecka przez UberMedia byłoby niekorzystne dla Twittera. Aplikacja jest bardzo popularna i 13 proc. wszystkich ćwierknięć pochodzi właśnie od jej użytkowników. Serwis woli, by korzystali oni z oficjalnych platform i dlatego może zdecydować się na zainwestowanie wyżej wymienionej sumy.

UberMedia planuje podobno stworzenie własnego serwisu społecznościowego i ma zamiar wykorzystać w tym celu bazę użytkowników swoich społecznościowych aplikacji. Twitter nie będzie więc raczej chciał oddać rywalowi 13 proc. użytkowników bez walki.