Twitter wpuszcza reklamodawców i kupuje Tweetie

Rosnąca rzesza użytkowników najpopularniejszego serwisu mikroblogowego na świecie będzie musiała przyzwyczaić się do reklam. Pojawią się one wraz z wynikami wyszukiwania.

Reklamy będą towarzyszyć wynikom wyszukiwania, gdy użytkownik będzie wyszukiwać słowa kluczowe, którymi jest zainteresowany reklamodawca. Będą one wyświetlane nad wynikami wyszukiwania.

W kolejnym etapie wprowadzania reklam, zostaną one dołączone do strumienia wiadomości, które widzi użytkownik - przyjmą postać wpisów. Według zapowiedzi będą się pojawiać zarówno na stronie Twitter.com, jak też w aplikacjach innych producentów, jednak użytkownik jednorazowo zobaczy tylko jedną reklamę.

Pierwszymi reklamodawcami będą m.in. Best Buy, Starbucks, Virgin America i Bravo. Firmy te już wcześniej korzystały z Twittera w celach marketingowych.

Twitter przejął Tweetie

W ubiegłym tygodniu Twitter sfinalizował kupno producenta popularnej aplikacji Tweetie przeznaczonej dla iPhone'a. Można ją było nabyć w App Store w cenie 2,99 dolara. Obecnie nie tylko jej nazwa zostanie zmieniona na "Twitter for iPhone", ale też będzie udostępniana bezpłatnie.

Według najnowszych danych PBI/Gemius, w Polsce z Twittera korzysta już ponad 700 tys. osób. Drugim najpopularniejszym serwisem mikroblogowym w naszym kraju jest Blip, należący do GG Networks.