Twitter na dobrej drodze do zwiększenia przychodów z reklam

Według firmy badającej rynek cyfrowego marketingu, Twitter powinien w najbliższych lata znacznie zwiększyć swoje przychody z reklam. Jeśli przekona firmy, że warto reklamować się właśnie w tym serwisie, to już niedługo wyprzedzi MySpace'a, który przeżywa poważny kryzys.

Rok 2010 był pierwszym, w którym serwis zaczął oferować reklamy. Według firmy eMarketer, zajmującej się badaniem marketingu elektronicznego, przychody Twittera z reklam w przyszłym roku osiągną 150 mln dolarów, a w 2012 wzrosną do 250 mln.

W celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu biznesowego, serwis internetowy musi włożyć dużo pracy w zapewnienie zadowalających wyników, adekwatnych do wyłożonych pieniędzy, pierwszym firmom korzystającym z jego reklama - podaje eMarketer.

Jeśli Twitter da radę zwiększyć bazę użytkowników i przekonać rynek o swojej wartości oraz o tym, że zmierza do zajęcia drugiej pozycji za Facebookiem, to osiągnie sukces w postaci przychodów - powiedziała Debra Aho Williamson, główny analityk eMarketera.

Większość tegorocznych dochodów Twittera z reklam pochodzi z USA i podobnie będzie w roku 2012. eMarketer ocenia, że serwis uzyskał w 2010 roku 45 mln dolarów przychodu z reklam. Dla porównania, Facebook zgromadził w zeszłym roku 1,86 mld dolarów. Według przewidywań wartość ta wzrośnie do 4 mld w 2011 i 5.7 mld w 2012 roku.

Facebook jest niekwestionowanym liderem reklamy wśród serwisów społecznościowych. Na razie na drugim miejscu jest MySpace. W 2010 roku jego przychody wyniosły 288 mln dolarów. Przewidywania wskazują jednaka, że wartość te spadnie do 184 mln w 2011 i 156 mln w 2012 roku.