Twitter ma 200 milionów użytkowników

O wydarzeniu portal poinformował poprzez tweet. W 140 znakach podziękował użytkownikom i powiedział im, że to oni są "tętnem tej planety".

Przyrost użytkowników jest naprawdę imponujący. Liczbę 100 milionów tweetujących udało się osiągnąć we wrześniu 2011 a na wiosnę 2012 było ich już 140 milionów.

Taka ilość użytkowników pozwala szybko i regularnie bić rekordy ponownych udostępnień - głównej cechy Twittera jako nowego medium. Piosenkarz Justin Bieber długo był autorem najczęściej udostępnianego tweetnięcia, gdzie zawarł swoje przemyślenia na temat jednego ze swoich fanów, który umarł na raka. Jego tekst został udostępniony przez 223 tysiące użytkowników.

Niedługo potem najpopularniejszym postem była informacja o reelekcji Baracka Obamy na kolejną kadencję, co zostało udostępnione ponad 350 tysięcy razy.

Użytkownicy portalu przez trzy dni, które nie obfitują w wyjątkowe wydarzenia, potrafią napisać ponad miliard wpisów. Podczas doniosłych wydarzeń jest ich więcej - w dniu śmierci Michaela Jacksona serwery firmy padły.

Udostępniania siłą napędową

To dzięki prostemu mechanizmowi budującemu zasięg pojedynczych informacji Twitter odegrał tak istotną rolę w rewolucjach na północy Afryki, zwłaszcza przy rewolucji tunezyjskiej. Liderzy opinii mieli możliwość dotarcia do wielu użytkowników skuteczniej niż poprzez Facebooka skupiającego się na kanałach i zainteresowaniach.

Dzięki takiej konstrukcji agencja Nielsena wspólnie z portalem społecznościowym opracowała metodę badania popularności programów telewizyjnych na podstawie ich obecności w mediach społecznościowych.

Chloe Sladden odpowiedzialna za współpracę Twittera z mediami powiedziała, że użytkownicy portalu uwielbiają jednocześnie oglądać telewizję i dzielić się z innymi użytkownikami wrażeniami na temat oglądanych programów.

Na tej podstawie ustalony ma zostać "Nielsen Twitter TV Ranking", który będzie dostępny dla marketerów na jesień 2013.