Trzecia noga Softbanku

Fiasko rozmów z Agorą na temat utworzenia serwisu finansowego pchnęło Softbank do stworzenia go samodzielnie.

Fiasko rozmów z Agorą na temat utworzenia serwisu finansowego pchnęło Softbank do stworzenia go samodzielnie.

Expander. pl jest dla Softbanku jednym z trzech filarów internetowej strategii. Miał być tworzony razem z Agorą - wydawcą Gazety Wyborczej. Firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny, ogłosiły na konferencji wspólne plany budowy serwisu finansowego pod nazwą FinFin (tak zresztą nazywa się firma, która jest właścicielem expandera). Niemniej firmy nie doszły do porozumienia i ważność listu wygasła. Choć przedstawiciele firmy nie mówią głośno o powodach zerwania współpracy, to można się ich domyślać.

Domeny finfin. com.pl i expander.pl należą do Softbanku, który zamierzał rozwijać własny serwis, a w przypadku Agory interesowały go przede wszystkim zasoby GW. Z kolei Agora najwyraźniej ani myślała udostępniać zasoby Gazety Wyborczej firmie z zewnątrz.

WITRYNALICZBA ODSŁON
TYGODNIOWO
www.money.pl150 000
www.pakiet.com.pl120 000
www.olimp.com.pl27 000
www.tf.pl20 000
www.business.com.pl15 000
Źródło: Serwisy finasowe
Planowała natomiast rozwijanie własnej strony gazeta.pl, by w grudniu tego roku przekształcić ją w portal. Ostatecznie nazwa FinFin należeć będzie do spółki - właścicielki serwisu expander.pl. "Chcemy być czymś w rodzaju instytucji finansowej w Internecie" - przekonuje Dawid Piekarz, dyrektor ds. PR expander.pl. Jego zdaniem pod adresem expander.pl internauci mają znaleźć kompleksową informację o rynku finansowym w Polsce, czyli ofertę instytucji finansowych, spółek giełdowych (raporty bieżące ze spółek), a także firm ubezpieczeniowych. Zainteresowani tematyką finansową będę mogli przejrzeć, porównać oferty i wybrać tę, która im najbardziej odpowiada.

FinFin podpisał już umowy z instytucjami finansowymi, które udostępnią informacje. Pod koniec października br. firma zawarła cztery umowy, a zarząd zapowiedział, że w ciągu następnych kilku tygodni podpisze kilkanaście nowych. Wśród kontrahentów znajdą się firmy ubezpieczeniowe i banki. "Dla nas Internet nie jest celem, ale narzędziem przekazywania informacji" - twierdzi Dawid Piekarz. Strona skierowana jest zarówno do osób fizycznych, jak i instytucji poszukujących informacji o finansach.