Trzecia noga Softbanku

Tylko czy wszystkich? "Tworząc serwis, celowo zignorowaliśmy 10 tys. obecnych graczy giełdowych. Liczymy na nową falę inwestorów, którzy chcą lokować oszczędności na giełdzie i w funduszach powierniczych, a nie do końca znają ten rynek" - zaskoczył swoją opinią Maurycy Kuhn, członek zarządu FinFin. "Zamierzamy zaproponować trzy rodzaje usług: edukacyjne, serwisy finansowe i nawigację po ofertach instytucji finansowych" - dodaje Adam Niewiński, prezes zarządu spółki. FinFin nie przewiduje konkretnej liczby internautów, którzy wejdą na stronę expander.pl. Ale zarząd liczy jednocześnie, że "za jakiś czas" osiągnie ona poziom 50 tys. korzystających z tej oferty. Według planów expander. pl ma czerpać zyski z reklam i na pośrednictwie w transakcjach finansowych. FinFin narzucił jednak pewne rygory. Reklamodawcy nie będą mogli umieszczać swoich banerów na tych stronach, na których będą prezentowane ich produkty.

Na rynku nie brakuje wyspecjalizowanych finansowych serwisów internetowych. Do najbardziej znanych należą: Bankier.pl, Money.pl, czy Finanse.com.pl. Serwis o tematyce finansowej uruchomił też Tygodnik Finansowy (www.tf.pl), a także Pilot Finansowy (pilot-f.pl). Serwisy w Sieci uruchomiły Gazeta Giełdy Parkiet oraz Businessman Magazine. Strony o tej treści znajdziemy też pod adresem olimp.com.pl. Są też witryny wyspecjalizowane. Przykładowo, na stronie Balta. pl internauci mają możliwość zawarcia umowy kredytowej na zakup sprzętu komputerowego. Według ogłoszonej w styczniu strategii finansowej Agory w portalu gazety powstaną kolejne serwisy tematyczne, w tym zapewne finansowy. Informacje biznesowe zawiera też strona Woodstock.pl biura maklerskiego Wood@Company, choć głównym zamierzeniem jej właściciela było umożliwienie inwestorom składania zleceń przez Sieć. Tym trudniejsze zadanie mają właściciele expander.pl. Nazwa ta bowiem z finansami raczej się nie kojarzy, więc nie ma co oczekiwać, że stronę tę przypadkiem odwiedzi ktoś poszukujący informacji na ten temat.