Travelplanet.pl - ponad trzykrotnie większe przychody

Internetowe biuro podróży szykujące się do giełdowego debiutu może się pochwalić wynikami finansowymi. Przychody Travelplanet.pl wzrosły z poziomu 1,5 mln zł w 2003 roku do 5,2 mln w ubiegłym. Wartość sprzedaży usług turystycznych sięgnęła 17,5 mln zł.

Firma istnieje od 4 lat, a już drugi rok z rzędu ma dodatni wynik finansowy. Spółka zabrała nagrody - miesięcznika Profit, BusinessWeek, firmy audytorskiej Deloitte.

Przygotowując się do debiutu giełdowego spółka Travelplanet.pl S.A. uruchomiła serwis Hotele24.pl umożliwiający rezerwacji hotelowe przez internet. Należący do Travelplanet.pl serwis Aero.pl uruchomił sprzedaż biletów tanich linii lotniczych, gdzie można nie tylko sprawdzić ofertę tanich przewoźników, ale także dokonać jej zakupu.

Spółka w ubiegłym roku wprowadziła rónież nową markę TravelPass Polska, przeznaczoną głównie do obsługi klientów korporacyjnych i sprzedaży bonów turystycznych. Usługa ta okazała się popularna wśród klientów.

Travelplanet.pl w drugim kwartale roku 2005 ma zadebiutować na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Będzie pierwszą, zajmującą się wyłącznie handlem w internecie spółką na parkiecie.

Prawie co czwarty klient serwisu dokonuje rezerwacji z Warszawy. Większość rezerwacji wycieczek dotyczy przelotów samolotem - 82,5%. Blisko 40% wycieczek kupowanych jest podczas trzech letnich miesięcy.