Tomasz Jażdżyński: 2009 był trudny, 2010 da nam spory oddech (WIDEO)

Interia jest na początku drogi w budowaniu synergii w Grupie Bauer. Nie zajmie się usługami VOD, jak Onet, mimo, że ten rynek będzie się rozwijał.

W 2008 roku Interia była trzecim największym portalem pod względem przychodów. Portal wygenerował 82 mln zł przychodu i 10 mln zł zysku netto. Według naszych szacunków, w 2009 przychody Interii wzrosły o ok. 7 mln zł.

- Portale, wortale i inne firmy zajmujące się przede wszystkim reklama graficzną troszeczkę dzisiaj nie są w modzie. Aczkolwiek wydaje się, że jeśli do tych portali, wortali dodamy dzisiaj nowe, duże witryny wideo i reklamę wideo, która też jest reklamą displayową, to zaczyna nam się powolutku percepcja zmieniać. - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Interii - "O ile trudno reklamodawcom czasami tłumaczy się, że brand advertising za pomocą ruchomych obrazków jest łatwiejszy bądź trudniejszy do przeprowadzenia, to nie ma żadnych dyskusji o brand advertisingu na wideo, gdyż telewizja udowadnia, że to działa."

Mimo to Interia nie zajmie się usługami VOD, jak Onet. Interia jest na początku drogi w budowaniu synergii w Grupie Bauer i będzie rozwijała się korzystając z produktów dostępnych w Grupie. Przykładem jest tu serwis kobiecy Styl.pl, który czerpie ze wszystkich magazynów wydawnictwa Bauer. Portal też korzysta z jakości newsów tworzonych przez RMF FM.

Interia koncentruje się także na swoich usługach pocztowych. - "Niewiele osób pamięta, ale 6-7 lat temu Interia wyznaczał zwykle trendy w interfaceach pocztowych. Myślę, że po wielu, wielu latach znów będziemy mieli coś, co warto będzie promować" - mówi Tomasz Jażdżyński.