To nie spam, to newsletter!

Według ReleMail, około 87% internautów uważa, że w efekcie zapisania się na newslettery otrzymuje spam. Aż 80% przebadanych użytkowników internetu twierdzi, że próbowało się wypisać z newslettera i im się to nie udało.

W badaniu przebadano 1000 internautów, którzy zadeklarowali, że prenumerują przynajmniej jeden newsletter. Treści, jakie otrzymywali w efekcie zapisania się często uznawali za spam. Jednak według firmy przeprowadzającej badanie listy, jakie otrzymywali w 99,7 przypadkach nie można tak zakwalifikować. Internauci są więc mocno przewrażliwieni w tym względzie. I nadmiernie podejrzliwi. Jak się bowiem okazuje, aż 83% z nich powstrzymuje się przed prenumeratą newsletterów nawet wówczas, gdy ich tematyka jest dla nich potencjalnie interesująca.

Brak zaufania do wydawców internetowych bierze się z podejrzeń o handel danymi. Aż 87% internautów uważa, że otrzymuje spam w efekcie nieuczciwości firmy, która zebrała i sprzedała ich dane osobiste.

Jednocześnie aż 72% internautów deklaruje, że gdyby można było uzyskać niezależne poświadczenie wiarygodności wydawców, chętnie zapisałoby się na newslettery.