Tempo wzrostu wydatków na reklamę on-line spada w USA

Spowolnienie dotykające wydatki na reklamę internetową w USA postępuje konsekwentnie w trzecim kwartale tego roku. Są to z pewnością złe wiadomości dla wielu graczy tego rynku, jak Google, Yahoo, Myspace i Facebook.

Kwota przeznaczana na reklamę internetową w trzecim kwartale tego roku osiągnęła pozom 5,9 mld USD, wynika z raportu Interactive Advertising Bureau i PricewaterhouseCoopers. Oznacza to wzrost o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.

Jednakże współczynnik wzrostu w trzecim kwartale 2007 r. wynosił nawet więcej niż 25 proc., w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r.

Trend zwalniający widać również na podstawie raportu IAB/PwC za pierwszy kwartał tego roku, kiedy wydatki na reklamę wzrosły tylko 15,2 proc. W analogicznym okresie zeszłego roku wzrost ten wyniósł 27 proc., a w pierwszym kwartale 2006 r., wydatki rosły nawet szybciej, osiągając 37 proc. wzrost.

Niesamowity wzrost wydatków na reklamę w sieci był wodą na młyn dla różnej maści projektów web 2.0. Obecne spowolnienie jak i również obcięcie finansowania przez fundusze może poważnie zagrozić tego typu inwestycjom.